HTML

A kisvakond háza

Egy gyerekkel, két kutyával és egy macskával új otthont építünk magunknak. Mi is lehet ennél szebb? :)

Friss topikok

  • 21 hónap: Köszönöm - én meg most olvastam a méltatást :) (2012.12.27. 16:23) Otthon, édes otthon
  • Old Man: Innen kezdve olvastam végig, egészen az elejéig, most is érvényes amit ott írtam. Szép álmok: Ausz... (2010.04.14. 15:05) Tetőzés

Otthon, édes otthon

2007.08.22. 14:45 21 hónap

Nagyjából egy éve, hogy a szüleim bejelentették, változtattak a nyugdíjaskori terveiken, nem mennek el a Balaton mellé a nagyszülői házba, hanem a város környékén vettek egy házat, amit fel kell újítani. Anyám betegsége miatt nem merik felvállalni a vidéki létet, ami a gyengébb egészségügyi ellátással is jár.
A bejelentés egyenes következménye, hogy az évek óta beígért belvárosi lakás ugrik, ahhoz, hogy a költségeket fedezni tudják, el kell adni. Ha marad belőle, akkor természetesen támogatják a mi fészekrakásunkat is.
Miután összeszedtem az állkapcsom, lenyugodtam és ismét higgadtan bírtam gondolkodni - azaz pár nap múlva - rájöttem, hogy kis családunknak, azaz az akkor 10 hónapos fiamnak, a férjemnek, a macskának és nekem, saját magunknak kell gondoskodnunk leendő otthonunkról. Egyszem gyerekként kicsit furcsának tűnt a szüleim hozzáállása, és mivel addigra már körvonalazódtak bennem a két generáció gyereknevelésbeli különbségei, igyekeztem napirendre térni felette és a jelenre, jobban mondva a jövőre koncentrálni.
A kiindulópontunk a város széli panelrengetegben bérelt 34,5 m2-es, 1,5 szobás kis lakás volt. Itt laktunk 4 éve, mióta megismerkedtünk. A célunk pedig egy olyan lakás, ahol a betervezett három gyerekünket kényelmesen fel tudjuk nevelni anélkül, hogy egymás lábára lépnénk állandóan.
A dolgot bonyolította, hogy a férjem tanár, így helyileg kötöttek voltunk - és vagyunk - pedig szívem szerint egy félreeső tanyán tengetném az életem sok, magam választotta társ között. Ez a gyerekeknek persze csak kamaszkorukig lenne élvezetes, utána jelentkezne a jól ismert probléma, hogy sehol sem tudnak szórakozni, majd középiskolában vagy a felsőoktatásban túlzottan is belevetnék magukat az élvezetekbe.
Soha el nem döntött vitáink egyik sarkalatos pontja volt, hogy vajon az egészséges tanyasi, természetközeli környezetben eltöltött gyerekkor ér-e többet, vagy a félvárosias, nyitottabb szellemű, sokrétűbb közeg a jobb.
Végül győzött a munkahely, és eltemettem magamban az óriási karámban futkározó lovak képét valahová az ausztrál kaland tervei mellé.

Akkori életünket mérlegelve egyből nyilvánvaló volt, hogy túl sok alteernatívánk nincs a város közelében. A panel eddig beválni látszott, és 1,5 fő/szoba aránnyal számolva egy-egy nagyobb lakás is szóba jöhetett.
A hírdetéseket bogarászva az árak is kedvezőnek tűntek, és a tavaszi időszakra halasztva a vásárlást, aktívan figyeltem a különféle fórumokat.

Tamás az ismerettségi körünkben leginkább arról ismeretes, hogy a tanktól a hajszárítóig mindennel üzletel három kontinensen. A hírdetéseket bogarászva ő jutott eszembe, és egy áprilisi ajánlata. 80 m2-es ház, a várostól észak-keletre, egész jó állapotban, kb. a nagyobb panel áráért.
Felhívtam, és kiderült, hogy a ház még megvan, bár felújításra szorul. Kb. egy hónapon keresztül szerveztük a találkozót, majd végül kiértünk, és elakadt a lélegzetünk. A képeken leginkább egy üres vaskereskedésre emlékeztetett a ház. A valóságban nem volt rajta tető, a szarufákra feszített fóliát szomorúan csapkodta a szeptember végi szél.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://4547-1.blog.hu/api/trackback/id/tr4146078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vén betyár 2010.04.14. 08:54:31

Nahát, kislány, ezt a meglepetést!Én meg azt hittem, hogy meséket rejt a cím!Izgalmasabb, mint egy regény, hiába, ez az élet!Nagyon sok mindenhez értesz!Talpraesetten intézkedsz annyi zűr között, ha kell megőrzöd a higgadtságodat, ha kell őrjöngsz, le a kalappal.De jó, hogy leírtad, és ilyen szépen!

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2012.12.27. 16:23:38

Köszönöm - én meg most olvastam a méltatást :)
süti beállítások módosítása